×

Caută

Vodafone Internet of Things (IoT) este un serviciu care îţi permite conectarea la internet și rețele private pentru monitorizarea, controlul și automatizarea proceselor companiei tale.

Echipamentele aflate la distanţă sunt integrate cu procesele interne ale companiei şi comunică cu ajutorul comunicaţiilor IoT între ele fără intervenţia umană, iar tu poţi afla ce se întâmplă oricând, indiferent de locul în care te afli şi poţi lua rapid decizii importante pentru companie. Pentru a face acest lucru ai acoperire de date naţională de la Vodafone.

Beneficiezi de suportul tehnic necesar din partea oamenilor de vânzari, Marketing, IT şi Relaţii cu Clienţii.

Primeşti SIM-urile special concepute pentru aplicaţia IoT şi alegi tehnologia dorită pentru transferul de date: GPRS, 3G, HSDPA, apel dial-up GSM Data şi interogare SMS.

Cum facem lucrurile să se întâmple?

Fiecare soluție IOT este oferită și construită din câteva elemente cheie.

1. Device-urile IoT detectează fiecare mediu

Resurse: totul pornește de la resursele companiei tale, asta însemnând angajații tăi, mașini, echipamente și orice device care trebuie să fie conectat. Indiferent de mediul în care opereaza activele tale, dacă sunt fixe sau mobile, dacă sunt numeroase sau nu, există o soluție IoT scalabilă pentru orice scenariu.

Senzori: Orice aplicație IoT se bazează pe senzori: de temperature, de mișcare, de lumină, de greutate, de consum, sau pentru orice alt factor relevant.

Terminale: Datele colectate de senzori sunt stocate într-un terminal IoT care poate avea diverse forme, în funcție de unde este montat: într-o mașină, într-un aparat de aer condiționat, într-un robot industrial complex sau chiar într-un device mobil aflat la purtător.

2. Rețeaua care asigură conectivitate datelor IoT

Fiecare terminal IoT este conectat prin intermediul unei rețele de internet astfel încât să poată comunica datele primite și să primească instrucțiuni conform modului în care a fost configurat.

De obicei conectivitatea este asigurată prin intermediul unei cartele SIM, ceea ce înseamnă că un device IoT poate arăta chiar ca telefonul tău mobil. Terminalele mai pot comunica și printr-o linie fixă de internet, prin Wi-Fi, prin Bluetooth, prin unde radio sau chiar prin satelit.

Pentru a asigura o comunicare neîntreruptă între terminale, acestea pot fi conectate prin două metode diferite în același timp.

3. O platformă software IoT colectează și procesează datele

Toate datele colectate sunt transmise către platforma software gestionată de furnizorul de soluții IoT și mai departe, sunt procesate într-un mod care permite controlul și monitorizarea activelor de către clientul final.

4. Datele IoT sunt utilizate pentru optimizarea proceselor

Valoarea soluțiilor tehnologice IoT stă în automatizarea și optimizarea modului de funcționare a activelor sau a echipamentelor unei companii. O platformă IoT se poate integra (de exemplu prin API) cu aplicațiile standard ale unei companii (ERP, CRM, orare, instrumente de evaluare, etc) și poate genera rapoarte personalizate în funcție de nevoi specifice.

5. Serviciile IoT fac lucrurile să meargă ca pe roate

Soluțiile tehnice bazate pe conceptul IoT pot fi extrem de complexe și să agrege date din surse multiple. De aceea, pentru implementarea unui proiect IoT este necesară în primul rand o planificare atentă și identificarea zonelor principale unde e nevoie de investiție. Alegerea furnizorului de soluții IoT este un punct esențial. Vei avea nevoie de un partener cu experiență, cu ințelegere strategică dar și tehnică, capabil să implementeze soluții complexe, end-to-end, să ofere design, suport și consultanță.