Vodafone Smart Demographics este un serviciu care pune la dispoziția clienților infrastructura necesară pentru realizarea unui sistem modern de analiză a audienței, oferind în timp real date demografice despre vizitatori: vârstă, gen (femeie/ bărbat).
Serviciul include:
- Platformă centrala hostată în Data Center Vodafone
- Senzor video 3D și sistem de analiză locală (instalate în locațiile clientului)
- Conectivitate IoT între locațiile clientului și platforma centrală
- Instalare și configurare
- Suport și mentenanță
Functionalități principale:
- Aplicație software centralizată web-based
- Recunoașterea caracteristicilor demografice: vârstă, gen (femeie/ bărbat)
- Detectarea gradului de interes (cât timp persoana a privit într-o anumită direcție)
- Sistemul detectează instantaneu câte fețe umane sunt în cadru cu o precizie de minimum 95%
- Rapoarte statistice pe intervale de timp customizabile
- Sistemul permite export date prin fișiere de tip CSV și Excel
Cum funcționează
Sistemul de analiză locală primește date de la senzor, interpretează imaginea și o încadrează în categoria demografică aferentă apoi imaginea este ștearsă definitiv.
Durata de viață a unei imagini este de maximum 200 ms din momentul capturării imaginii și până când este ștearsă.
Analiza imaginii se face pe baza unor algoritmi care permit:
- Detectarea fețelor umane prezente în cadru
- Izolarea feței de background
- Detectarea genului (femeie, bărbat) și a vârstei prin compararea cu modele (“face patterns”) din baza de date internă a sistemului de analiză locală
- Detectarea direcției în care se uită persoana (unghiul feței relativ la senzorul video)
Datele statistice detectate sunt stocate local în baza de date a calculatorului și sunt transmise periodic către plaforma centrală hostată în Data Center-ul Vodafone. Aceste date statistice nu conțin date cu caracter personal, ele stochează doar data/ora detectării, vârstă, sex (femeie/ bărbat).
Beneficii
Creșterea vânzarilor și a veniturilor
Reclame adaptate profilului clientului
Design campanii de comunicare
Planificarea campaniilor de marketing în funcție de date demografice: vârstă, gen (femeie/ bărbat)
Îmbunătățirea experienței clienților
Oferirea unei experiențe personalizate, prin conținut relevant, adaptat în timp real, declanșat de date demografice